Heenreis vrijdag 24 Februari 2017 - Reisverslag uit Leersum, Nederland van Michaëlkerk Leersum - WaarBenJij.nu Heenreis vrijdag 24 Februari 2017 - Reisverslag uit Leersum, Nederland van Michaëlkerk Leersum - WaarBenJij.nu

Heenreis vrijdag 24 Februari 2017

Door: Roland en Wijnanda van Barneveld

Blijf op de hoogte en volg Michaëlkerk

24 Februari 2017 | Nederland, Leersum

Terwijl het gros van de Leersumse bevolking nog sliep was het levendig op het Kerkplein. Begon deze vrijdag de weekmarkt wat vroeger? Of kwam het nog door de storm, genaamd Doris, van de dag ervoor? Neetoor,niets van dit alles. Onze groep van de Michaelkerk stond op het punt van vertrek op dit vroege tijdstip rond vijf uur. De busrit, met een mooie touringcar van Triomf Tours, verliep spoedig en al rond zes uur kwam de groep op Schiphol aan. Bij de El Al balie werden alle groepsleden, ter beveiliging van ons allemaal, ondervraagd. "Heeft u uw koffer zelf ingepakt?" " Bezoekt u in Israël ook andere mensen ?" "Heeft u voor dees of gene ook nog pakjes ontvangen?" enz. Na dit vragenrondje ging men van controle naar controle en na een kleine 2 uur was de groep door de douane en overige controles heen. Om 9.15 uur steeg het vliegtuig op. Naar buiten kijkend verlieten we al snel Nederland en Duitsland. Terwijl aan onze rechterkant de Alpen passeerden kregen we een brunch aangeboden met omelet en andere ingrediënten. Tegen drie uur volgde de landing. Toen we het vliegtuig in Tel Aviv verlieten ,met een verrijdbare trap ,liepen we de zon in met wel 23 graden. De rit naar Netanya was best alweer in de namiddag en we kwamen dan ook tijdens een prachtige zonsondergang ( aan de Middellandse Zee) aan. Na het opfrissen en de kamers zoeken startte ook de Sabbath. Een leuke wetenswaardigheid is; op Sabbath mag men niet creëren ......dus een liftknop indrukken ook niet...........De lift aldaar kwam dus in de Sabbathstand. Dat betekent dat deze verdieping voor verdieping (-1 t/m. 6) overal stopt en steeds volautomatisch doorgaat tot het einde van de Sabbath. In het hotel genoten we van een heerlijk buffet en na de maaltijd maakten meerderen nog even een avondwandeling aan de boulevard. Terwijl de vissers in enkele kleine bootjes hun lichten ontstaken om het nachtvissen te starten , kropen de meesten onder de wol ....in afwachting van wat nog gaat komen.

• 25 Februari 2017 - 16:31

Riek Van Hussel:

Fijn dat de reis goed is verlopen! Geniet van alles dat je ziet en van het samen op stap zijn in het Heilige land en natuurlijk ook van elkaars gezelschap! Dank voor dit verslag!

• 25 Februari 2017 - 17:40

Oma En De Mannen:

Na al de vragenrondes is de reis dus volgens plan verlopen, goed om te horen! We hopen ook dat jullie vandaag weer een leuke dag hebben gehad. Vanuit een rustig Leersum wensen wij jullie nog een hele fijne avond toe en we hopen weer snel van de groep te horen!

Groetjes van Oma en de drie mannen
    P.s. We moesten ook nog de groeten doen van Gerard

• 25 Februari 2017 - 20:50

Gijs Krop:

In gedachten reis ik met jullie mee. Hopelijk zien jullie veel bekende en minder bekende dingen die een goede beeldvorming van het Heilige Land geven.Jullie zijn in de enige democratie van het Midden-Oosten.
    Geniet van alle mooie dingen.

Hart gr.

Gijs Krop

• 25 Februari 2017 - 21:23

Peter De Grunt:

Fijn dat jullie zo n goede vliegreis hadden. Leuk dat je jullie ervaringen met ons wil delen. Vandaag ook mijn ticket voor de reis ontvangen en zie daarom des te meer uit naar jullie avonturen. Maar eerst de boot trip op het meer van Tiberias met de korte dienst aan boord. De storm is hier gaan liggen dus daar voor hoeven jullie niet bang te wezen. Groet uit Leersum.

• 25 Februari 2017 - 22:01

Marja & Jos:

Wij kijken uit naar jullie verhalen.
    Jos W. ben je op tijd terug maandag? De Vollerikanen wachten op de Nieuwe Steeg.
    Hartelijke groet,
    Marja en Jos.

• 26 Februari 2017 - 11:32

Wim & Lies:

Jullie komen vast ogen en oren te kort! Boeiend om jullie te kunnen volgen. Wentel je in de warmte van dit land. Een hartelijke groet van ons uit Tirol (-2 gr)

• 26 Februari 2017 - 12:25

Marian En Bert:

Net terug uit de kerk even de leuke reacties lezen
    Het was een geweldige dienst met wel meer dan 20 kinderen en dat in de krokus vakantie !!!
    We hopen dat jullie een fijne reis hebben en weer veilig thuis komen.

Een hartelijke groet van hier

• 07 Maart 2017 - 10:32

Eef:

Super leuk verslag!

Verslag uit: Nederland, Leersum

Rondreis door Israël, februari-maart 2017

Rondreis door Israël, met leden van de Michaëlkerk te Leersum

PROGRAMMA (onder voorbehoud)

Dag 1, vr 24/02: Heenreis
Vlucht van Amsterdam naar Tel Aviv; transfer naar het eerste hotel in Netanya.

Dag 2, za 25/02: Netanya-Tiberias
Vanuit Netanya naar Caesarea, prachtig gelegen aan zee, met theater en oude stad. Verder naar kruisvaarderstad Akko (citadel, karavanserai en moskee). Bij de kibbutz Nes Ammim een rondleiding. Daarna door naar Tiberias.

Dag 3, zo 26/02: Zondag
Het is zondag vandaag. Boottocht met korte dienst op het Meer van Tiberias. Verder een rondrit over de Golan en hopelijk een zondagmiddagwandeling bij de bronnen van de Jordaan, Banjas of Tel Dan.

Dag 4, ma 27/02: In de buurt van het meer
In de ochtend bezoek aan de Berg van de Zaligsprekingen, wandelend naar Tabgha en vervolgens naar Kafarnaüm. Tevens bezoek aan Tsfat en aan Nationaal Park Gamla.

Dag 5, di 28/02: Nazaret, Bet-Sean
’s Morgens bezoek aan de Aankondigingkerk in Nazaret. Vervolgens naar Bet Alfa, waar een prachtige mozaïek te bekijken is. Ook de opgravingen bij Bet-Sean worden bezocht. ‘s Middags ontspannen bij de warmwaterbronnen van Gan Hashelosha. Dan terug naar Tiberias.

Dag 6, wo 01/03: Tiberias-Jeruzalem, Olijfberg
Bijtijds vertrek uit Tiberias en rit door de Jordaanvallei naar het zuiden. Op de hoogte van Jericho een bezoek aan Qasr el Yahud, de doopplaats aan de Jordaan. Daarna door naar Jeruzalem. Na eerste oriëntatie vanaf het uitzichtspunt op de Olijfberg een wandeltocht naar beneden: Getsemané, Leeuwenpoort, Betesda, St. Anna, Litostrotos en over de Via Dolorosa naar de Heilig Grafkerk. In de vlakbij gelegen Redeemer Church een ontmoeting met Ilja of Marleen Anthonissen, die hier vanuit Nederland werkzaam zijn. Zij vertellen over de leefsituatie van de christenen in Israël.

Dag 7, do 02/03: Oude Stad
In de ochtend bezoek aan de Klaagmuur, waar op donderdag de Bar Mitswa-viering plaatsvindt. Daarna bezoek aan Davidsstad, waar naast de opgravingen ook een mooie film te zien is. Terug naar de Oude Stad en wandeling door de Joodse Wijk, met o.a. de Cardo, Graf van David en het Cenakulum. Een echte loopdag. Dan terug naar het hotel. In de avond een 'Citytour by Night.'

Dag 8, vr 03/03: Yadvashem en Betlehem
In de ochtend bezoek aan het gedachtenispark van de Holocaust, Yadvashem. Daarna naar Betlehem voor lunch en bezoek aan de Geboortekerk en de Herdersvelden. Misschien is er nog tijd voor de Melkgrot. Dan terug naar Jeruzalem voor het begin van de Sabbat.

Dag 9, za 04/03: Dode Zee
Dagtocht naar de Dode Zee. Bezoek aan Masada (met kabelbaan omhoog), daarna wandeling naar Shulamit-waterval bij Ein Gedi. Natuurlijk deze dag ook drijven op de Dode Zee.

Dag 10, zo 05/03 Terugreis
De reis is al weer bijna ten einde. Vandaag bezoek aan Neot Kedumim, de Bijbelse Landschapstuin, waar een korte dienst wordt gehouden, daarna transfer naar Ben Gurion Airport en terugvlucht naar Amsterdam.